Як будуть виживати автодилери в 2015-му?

Зростання гривневих цін на автомобілі і спад продажів ставлять дилерів в дуже важкі умови. Але, за нашими прогнозами, найважчі часи ще попереду і самостійно, без підтримки імпортерів, обійтися буде складно.

20141218

Стратегія розширення дилерської мережі та будівництва нових автосалонів, яка мала місце на початку 2014-го, виявилася не дуже вдалим вибором напрямку розвитку. Особливо, коли нові автосалони будувалися на кредитні гроші. Повертати борги планувалося з прибутків від продажів. А продажі різко впали...

Як будуть виживати автодилери в 2015-му? Адже дилерська мережа в Україні формувалася під обсяги реалізації 662 тис. Автомобілів (показник продажів нових легкових і комерційних авто в 2008 г.). Відповідно, і число дилерів і автосалонів розраховувалося з таких показників.

Крім того, навіть після спаду продажів в 2009-2012 г формування нових дилерських центрів не зупинилося. Їх продовжували будувати, і освоювати все нові і нові території, в розрахунку на майбутнє зростання продажів і повернення до показників 2008 Спочатку, до цього все і йшло, але ... 2014 сплутав усі плани.

Як будуть виживати автодилери в 2015-му? Не дивлячись на це, як повідомили в «Тойота Україна», дилерська політика компанії в 2015 році залишиться без змін. Вже зараз — в грудні 2014-го відкрився офіційний дилерський центр Lexus у Львові. Надалі розширення дилерської мережі поки не планується. Але, що найголовніше для вже існуючих дилерів, їх підтримка з боку «Тойота Україна» відбувається постійно. І цієї ж стратегії, в компанії будуть дотримуватися і в 2015-му році.

Як будуть виживати автодилери в 2015-му? Можуть розраховувати на підтримку в наступному році і дилери Skoda. Як повідомила генеральний директор ТОВ «Єврокар» Марина Яковлєва, в 2015 році компанія «Єврокар» зробить весь необхідний комплекс дій для збереження чинної дилерській мережі SKODA. Для досягнення цієї мети планується забезпечити достатньо необхідний обсяг бізнесу доларів через підтримку продажів автомобілів і оригінальних запасних частин. Також, у наступному році будуть продовжені програми, спрямовані на подальше підвищення якості післяпродажного обслуговування, у тому числі програми навчання фахівців дилерської мережі.

Як будуть виживати автодилери в 2015-му? Стратегією розвитку на наступний рік поділилася і голова правління «Рено Україна» Яна Міненко. Зокрема, вона сказала, що політика компанії по відношенню до дилерської мережі залишиться незмінною. Для «Рено Україна» важливі сильні і надійні партнери. Що стосується скорочення або розширення дилерської мережі, в ній щороку відбуваються зміни. Є партнери, які не дотримуються дилерські стандарти. Наприклад, ми закрили дилерський пункт в Сумах, закриваємо дилерський центр в Херсоні.

У Сумах шукаємо нового партнера, в Херсоні ми вже його знайшли, і в кінці цього року він починає працювати. Паралельно існуюча дилерська мережа розвивається з точки зору дотримання корпоративних стандартів і вдосконалення рівня якості. Наприклад, цього року ми відкрили новий дилерський центр в Хмельницькому, а на цьому тижні ми відкриваємо новий 3S-центр у Харкові. У 2015-му ми не плануємо відкривати нових дилерів, а наше завдання працювати над якістю дилерської мережі.

Як будуть виживати автодилери в 2015-му? Для підтримки дилерів у «Рено Україна» є комплексна мотиваційна програма, яка дозволяє дилерам поліпшити свої фінансові показники. Особливо це стосується ефективних центрів. Також кілька років поспіль ми активно розвиваємо післяпродажне напрямок, який є запорукою фінансової стабільності дилера на тлі падаючого ринку, сказала пані Міненко.

Але, за нашими даними, далеко не у всіх такі ж гарні перспективи на 2015-й. Деякі дилери, вклавши кошти в будівництво автосалонів і розвиток сервісу, сьогодні скаржаться на імпортерів, які їх не підтримують. На що імпортери традиційно відповідають, що дилери скаржаться завжди.

Як будуть виживати автодилери в 2015-му? Щоб не «морозити» кошти, дилерам доводиться влаштовувати розпродажі. Причому, більшість знижок йде саме за рахунок дилерської маржі. А адже на виручені гроші (в гривнях), треба знову закуповувати нові автомобілі. А зі зростанням гривневих цін у компаній залишається все менше вільних коштів, і така ж кількість автомобілів, деякі купити вже не зможуть. Але ж треба ще платити зарплату персоналу, за комунальні послуги (вони теж дорожчають), а то і повертати кредит (гірше, коли він валютний). В таких складних умовах дилери з невеликими продажами (як правило в невеликих містах) приречені.

Як будуть виживати автодилери в 2015-му? Націлені раніше на розвиток і розширення дилерської мережі, сьогодні імпортери опинилися перед перспективою її згортання. Інакше можна втратити не одного дилера, а відразу всю мережу в регіоні. І виявилися до такої перспективи мало готові. Сьогодні головний курс — на виживання в умовах спаду продажів і валютної «лихоманки». Про це воліють не говорити, але піти на непопулярні заходи рано чи пізно доведеться. Перш за все, в тих регіонах, де продажі зовсім впали. Там, де доларів декілька — виживе найсильніший і найекономніший.

Як будуть виживати автодилери в 2015-му? Більше варіантів зберегти свій бізнес у великих мультибрендових компаній. Вони можуть підтримати своїх дилерів дозволом продавати другу або третю марку з пакету своїх корпоративних брендів. Нерідко без жорстких корпоративних вимог. І не розширюючи територію автосалону (кожен квадратний метр — це гроші), збільшити кількість пропозицій на одиницю площі. Можуть також дозволити заробляти на сервісі інших «родинних» марок.

На нашу думку, найважчі часи настануть у 2015-му. І далеко не всі зможуть пережити новий курс долара. Причому, мова йде не тільки про дилерів.

Як будуть виживати автодилери в 2015-му? З кожним днем мотивувати покупця стає все важче, а ціни на автомобілі лякають навіть самих імпортерів. В умовах, коли гривневі доходи не ростуть, грудневий «валютний ажіотаж» в автосалонах був уже останнім. У покупців вже не залишилося резервів «бігати і витрачати гривню». Тепер залишиться тільки реальний попит.